Nieuwe trend?

" Beste lezer,

Van XXX tot YYY ben ik afwezig. Alle mails zullen in deze periode worden verwijderd.  Ik verzoek u uw mail na YYY opnieuw te versturen."

Met een gevoel van verbijstering en ontsteltenis las ik deze Out-of-Office melding.  De periode tussen XXX en YYY bedroeg 10 dagen.  Niet echt een onoverkomenlijk lange periode zou je denken.  Navraag bij collegae leerde mij dat ook zij de laatste tijd met enige regelmaat tegen deze reactie aanliepen.  

De meningen waren onverdeeld: hufterig, arrogant, onvriendelijk en onwenselijk.  Sommigen wilden elke dag iets sturen, alsof dat zou helpen.  Anderen merkten op dat zij zich geremd voelden om de persoon van wie zij deze Out-of-Office reactie hadden ontvangen later opnieuw te mailen.  De conclusie was wel duidelijk: niemand had begrip voor deze benadering.  

Ik stelde me voor hoe ik zou reageren wanneer ik zou merken dat een medewerker van mij een dergelijk tekst in zijn of haar Out-of-Office zou plaatsen.  Dat zou toch reden zijn voor een goed gesprek wat mij betreft.  Overigens is deze mevrouw werkzaam in het hoger onderwijs.  

Ik vraag me af of zij thuis ook een papiervernietiger onder haar brievenbus heeft staan?  

Reacties

Door Willem Looije (niet gecontroleerd) op
Aanleiding voor een stevig feedbackgesprek.